Щоб стати повноправним власником квартири, а також мати право розпоряджатися нею на свій розсуд, слід пройти таку процедуру, як реєстрація права власності. Зробити це можна за допомогою єдиного держреєстру, який почав працювати у 2016 році.

У яких випадках може знадобитися оформлення права власності на квартиру у Києві?

регистрация квартиры

Відповідно до законодавства України, оформити право власності на своє майно слід у трьох випадках. Обов’язково пройти через цю процедуру варто після початку будівництва, при зміні власника (при продажу квартири), а також, якщо виникає потреба змінити технічні параметри житла.

Тільки в першому випадку зареєструвати право власності на квартиру можна автоматично за допомогою нотаріуса, а у двох інших власник самостійно має зайнятися цією справою.

Що саме ми маємо на увазі під такими випадками:

  • стати власником квартири з перших рук, одразу після зведення новобудови;
  • приватизація своєї житлової площі у державній чи муніципальній власності;
  • проведення робіт з реконструкції житла, а також його переведення з житлового в нежитловий стан та у зворотному порядку.

Якщо ви вже займалися такою процедурою, як реєстрація права власності, то після перепланування квартири слід пройти через неї ще раз, а також, якщо цей процес був проведений до 2018 року за старими правилами.

Але якщо у планах у власника не стоїть проведення будь-яких ремонтних робіт із житлоплощею, які вплинуть на планування, то до початку подібних робіт нова реєстрація не потрібна.Але все-таки, якщо є можливість і бажання зайнятися даним питанням, краще зареєструвати право власності на квартиру, щоб не потрапити до рук шахраїв, які займаються перепродажем чужого майна за липовими документами.

Оформлення права власності на квартиру в новобудові

Купити житло на первинному ринку тепер може кожен охочий. Сьогодні будівництво новобудов стрімко зростає у кожному місті нашої країни.

І звичайно, після придбання своєї квартири в новому будинку, будь-який новий власник поставить питання: як оформити право власності на подібну житлоплощу? Інформація з цього питання міститься у Законі про держреєстрацію прав власності у сфері нерухомості.

оформить документы на квартиру

Порядок такої процедури регулюється Кабміном України та включає такі пункти:

  • подається запит реєстратору чи нотаріусу за допомогою ЦНАПу. Зробити це можна, зареєструвавши його в базі даних таких запитів. Пакет документів залежатиме від кожної окремої ситуації, залежно від дій людини та розташування нерухомості;
  • оплачується збір, сума якого залежить від того, наскільки терміново слід розглянути заявку;
  • на сайті Міністерства юстиції можна отримати витяг з реєстру в електронному вигляді або за бажанням у друкованому вигляді, з підписом та мокрим друком. Документи можна надати і в паперовому, так і в електронному вигляді.

Якщо відсканувати їх немає можливості, то можна подати тільки в паперовому вигляді. Особа, яка подала документи, також на флеш-диску несе відповідальність за достовірність та справжність документів в електронному вигляді.

Адміністративний збір вираховується як відсоток від прожиткового мінімуму працездатного населення та становить від 10% до 500%:

  • 10%, якщо зареєструвати право власності на квартиру можна у звичайному темпі, протягом 5-ти робочих днів;
  • 100%, коли реєстрація права власності займе 2 дні;
  • 200% під час виконання даних робіт за 1 день;
  • 500%, якщо оформити право власності, необхідно терміново за 2 години.

Перелік документів для реєстрації квартири

Як відомо, перелік документів регулюється Законом кожної конкретної ситуації. Якщо житлоплощу придбано в новобудові, то власнику слід зібрати таке:

  • техпаспорт на квартиру;
  • якщо в нерухомості є співвласники, то потрібна заява про поділ прав на спільне майно;
  • договір про участь у товаристві у тому випадку, коли будівництво вже зареєстрованої квартири було за спільної участі;
  • документ, що підтверджує купівлю квартири у новобудові;
  • документ, що свідчить про здачу в експлуатацію цього об’єкта;
  • виписка про присвоєння нової поштової адреси побудованому будинку, що знаходиться у реєстрі адрес.

Якщо ви хочете отримати права на реконструйоване приміщення, тоді вам необхідно дотримуватися 3 перших вищеописаних пунктів, а також додати наступне:

  • документ, який говорить про ваше право на дане житло до реконструкції;
  • декларація чи акт початку ремонтних работ.

Оформлення права власності на квартиру – це процес наповнений тонкощами та нюансами. Не варто ризикувати покупкою, яку більшість людей робить раз у житті.

Також у будь-якої людини банально може не бути часу на таку процедуру. Для полегшення цього процесу слід звернутися до фахівців компанії ГлобалБуд Юкрейн та убезпечити себе від неприємної паперової тяганини.

Для отримання більш детальної інформації приходьте до нас в офіс або дзвоніть!

+38(073) 499 54 40

+38(098) 908 77 76

+38(050) 697 78 54

Зв’язатися з нами

    На скільки стаття була корисною?

    Натисніть щоб оцінити!

    Середня оцінка / 5. Кількість оцінок:

    Оцінок поки немає. Оцініть першим.