Як ввести в експлуатацію будинок в Києві та Області?

Введення в експлуатацію будівлі – це фінальний етап створення об’єкту, що будується (реконструкції, капремонту, технічного переоснащення і т.д.).

Ухвалення в експлуатацію здійснюється будівельною інспекцією (ДАБІ). Якщо не ускладнювати текст термінами, то введення в експлуатацію житлового або садового будинку, заводу, стадіону, готелю – це процес отримання (реєстрації) документа, що підтверджує, що цю будівлю або споруду можна використовувати без ризику для життя і здоров’я людей.

Деякі використовують термін «дозвіл на введення в експлуатацію» маючи на увазі те, що комісія переконалася, що будова готова, все добудовано, відповідає діючим вимогам і нормам. Залежно від класу наслідків (СС1-СС3), документом, що свідчить про завершеність об’єкта, є Декларація про закінчення будівництва або Сертифікат про готовність.

Як ввести в експлуатацію будинок в Києві та Області?

Детальніше про класи наслідків і взаємозв’язок між ними і дозвільною документацією можна прочитати тут. 

На території України використовувати не введені в експлуатацію будівлі і споруди заборонено законом. За порушення передбачено адміністративне покарання у вигляді штрафів від 6800 гривень. Детальніше про штрафи можна прочитати тут. Також звертаємо Вашу увагу, що виплата штрафу не звільняє забудовника від обов’язку привести документи в належний стан (тобто узаконити будівлю)  

Для отримання документа, що підтверджує, що будівлю можна експлуатувати за призначенням, потрібні такі дії: – мати зареєстрований документ у інспекції ДАБІ про початок будівництва; – провести інвентаризацію (замовити технічний паспорт БТІ) для визначення точних площ будівлі; – внести дані і передати декларацію або акт про завершення.

Після перевірки документа в ДАБІ йому присвоюється унікальний номер і серія, які вносяться в єдину електронну базу інспекції. З цього моменту будівлю або споруду вважається введеним в експлуатацію. При необхідності (в залежності від даних зазначених в документах на земельну ділянку) після введення в експлуатацію об’єкту повинен бути присвоєно поштову адресу (не плутати з будівельним адресою).  

Найголовніший плюс, який ви отримуєте після отримання документа про готовність і оформлення права на нерухомість – це те, що він стає законним і ліквідним (звертається в гроші). Ви можете його продавати, дарувати, закладати в банку і багато іншого. Ваші гроші, вкладені в ділянку, матеріали і витрати на будівництво «розморожуються» і знову стають вашими активами. Тому вигідно узаконювати (легалізовувати) нерухомість.  

Термін оформлення акту про готовність від двох тижнів (в разі якщо було отримано дозвіл на початок будівництва). Телефонуйте зараз і отримаєте безкоштовну консультацію за телефонами вказаними на сайті.

Правильне введення в експлуатацію нерухомості в Києві

Компанія «ГлобалБуд Юкрейн» пропонує послуги по введенню в експлуатацію нерухомості всіх категорій складності. Кваліфіковані фахівці ретельно вивчають технічні аспекти і документи, підбирають оптимальне рішення.

Процедура здійснюється в порядку, який встановлений чинним законодавством України, займає 1 – 6 місяців – без урахування періоду проведення будівельних робіт.

Стаття 32 Закону України «Про регулювання містобудівної ДІЯЛЬНОСТІ» ділить всі об’єкти будівництва на 5 категорій складності, згідно з якими встановлюється порядок введення в експлуатацію:

  • I і II категорія – індивідуальні котеджі, дачні будинки, гаражі, підсобні і господарські споруди. Для прийому об’єкта необхідно отримати в ЦНАП декларацію Д1, зробити техпаспорт і подати декларацію про готовність будови до експлуатації за формою Д2. Надіслати заповнену декларацію і супутні документи можна особисто або поштою.
  • IV і V категорія – нежитлові будівлі: лікарні, офісні та торгові комплекси, комерційні споруди. Введення здійснюється шляхом затвердження акту готовності до експлуатації і отриманням Сертифікату відповідності. Документи видає Державна архітектурно-будівельна комісія.

До III категорії відносять багатоповерхові забудови або великі організації, на території яких одночасно можуть перебувати до 300 осіб. Для подібних об’єктів передбачені особливі умови щодо введення.

Порядок прийняття в експлуатацію об’єктів

Самовільні споруди, зведені до 5 серпня 1992 року, приймаються на основі технічного паспорта. Житлові будинки до 2011 року легалізуються в спрощеному порядку згідно з наказом Мінрегіонбуду № 79. На загальних підставах (за будівельним паспортом) виконується введення в експлуатацію будівництва, яке проводилося після 2011 року. Це найпоширеніша процедура, що складається з трьох етапів:

—       Збір необхідних документів та подача їх в ДАБК.

Порядок принятия в эксплуатацию
Порядок прийняття в експлуатацію об’єктів

—       Оформлення будівельного паспорта, на основі якого і відбувається узаконення споруди. Для будинків більше 300 м2 або вище двох поверхів потрібно отримати містобудівні умови замість будівельного паспорту.

—       Перевірка об’єкта. Інспекція від ДАБК ретельно вивчає нерухомість на предмет порушень ДБН (Державні Будівельні Норми). Якщо виявлені недоліки, власнику видають приписи, до усунення яких введення житлового об’єкта заборонений.

—       Реєстрація декларації. При правильному оформленні та відсутності претензій по ДБН, а також після доказу, що будову дійсно було зведено до 2011 року, протягом місяця ДАБК реєструє декларацію про прийом об’єкта в експлуатацію.

Крім того, введення в експлуатацію можна здійснювати через суд. Однак необхідно мати вагомі причини, щоб розраховувати на позитивний результат в судових інстанціях. Знадобиться грамотний юридичний супровід для складання позовної заяви та ведення процесу.

Основні вимоги до забудови

Вимоги, що пред’являються до будівель, викладені в ДБН 360-92 і ДБН В.2.2-15-2005:

  • Висота житлового будинку – не більше чотирьох рівнів, без урахування мансардного поверху.
  • Відстань від будинку до будівель на сусідній ділянці від 8 м.
  • Відстань до кордону своєї ділянки від 1 м.
  • Відстань до вулиці або дороги від 3 м.
  • Прокладені комунікації повинні розташовуватися не ближче трьох метрів до будинку.
  • Будівлі повинні знаходитися за межами ліній регулювання забудови.
  • Зведення житлового будинку строго відповідно до генплану забудови регіону.

Введення будинку в експлуатацію можливе лише після виконання всіх вимог законодавства.

Необхідні документи для прийняття в експлуатацію

Необхідні документи для прийняття в експлуатацію

Щоб оформити введення в експлуатацію житлового об’єкта знадобиться надати наступний пакет паперів:

  • Генеральний план земельної ділянки.
  • Дозвіл на будівництво.
  • Акт введення будівлі в експлуатацію.
  • Документи, які підтверджують дотримання технічних норм і правил.
  • Технічний паспорт з усіма необхідними відмітками.
  • Схема розташування будинку.
  • Правовстановлюючі документи на ділянку.

Подача документів здійснюється в ДАБК за місцем реєстрації забудови. Після перевірки паперів інспекція видає дозвіл або заборону на прийом об’єкта.

Зібрати повний комплект документів – складне завдання, яке, за відсутності відповідного досвіду і знань, забирає багато часу і обходиться дуже дорого. Співробітники нашої компанії підготують документи в найкоротші терміни з дотриманням всіх встановлених вимог.

Вигоди для наших клієнтів:

—       Оперативність. Прискорити процес введення об’єкта можна за рахунок оперативної підготовки і ретельної перевірки документів. Завдяки цьому скорочуємо терміни в кілька разів у порівнянні з самостійними спробами реєстрації.

—       Якість. Гарантуємо отримання всіх звітів і висновків виключно законним шляхом. Наші документи проходять перевірку на справжність та юридичну експертизу.

—       Офіційний договір. Після попереднього узгодження деталей процесу укладаємо договір, в якому ретельно викладені умови співпраці. Всі подальші дії здійснюються в рамках контракту.

—       Економія. Надаємо помірні ціни, а також допоможемо уникнути штрафів, наскільки це можливо в конкретній ситуації.

Оперативно вводимо в експлуатацію житлові і комерційні об’єкти нерухомості. Обслуговуємо всі райони Києва і Київської області.

Кожна заявка розбирається в індивідуальному порядку, використовується кращий спосіб для отримання позитивного результату. Первинна консультація надається безкоштовно.

Задати питання можна за телефоном або при особистій зустрічі.

ЩЕ ІНФОРМАЦІЯ НА ТЕМУ

При плануванні реконструкції, реставрації або іншого будівництва у людини може виникнути природне запитання – з чого почати? Які зібрати документи і в які структури звернутися за дозволом на будівництво?

ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ БУДІВЛІ В КИЄВІ

Для початку вам необхідно визначиться чи є у вас бажання і можливість займатися отриманням дозволу самостійно, так як крім досить великих знань і сталевих нервів, цей процес вимагатиме виділити на нього значний час.

Наші юристи та інженери допоможуть з введенням житла в експлуатацію в Києві та Київській області, дадуть відповідь на всі питання і візьмуть участь в зборі всіх необхідних документів.

Безпека людей, що проживають або працюють в будівлі, залежить безпосередньо від професіоналізму будівельників та інших учасників процесу будівництва. Саме тому слід ставитися до кожного етапу будівництва з повною відповідальністю. Як на етапі проектування так і на етапі будівництва, введення в експлуатацію та реєстрації права власності.

Згідно з чинним законодавством заборонено експлуатувати не введені в експлуатацію будівлі і споруди. Більш того за порушення даного закону покладається адміністративне покарання – штраф.

Після введення об’єкта в експлуатацію ви отримуєте можливість:

  • привласнити поштову адресу (зазвичай потрібно, якщо немає «будівельного» адреси земельної ділянки);
  • зареєструвати право власності;
  • підключити комунікації (електрика, воду і т.д.).

ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ БУДІВЛІ В КИЄВІ

В Україні здача об’єкта будівництва в експлуатацію здійснюється згідно з відповідним Законом і Порядку, затвердженого Кабміном України.

Залежно від класів наслідків (СС1, СС2 або СС3), існують два способи введення в експлуатацію:

  • згідно декларативного принципу в ДАБІ (ДАБІ) подається документ про готовність об’єкта;
  • видача необхідного сертифіката (сертифікат про готовність об’єкта будівництва).

ОБ’ЄКТИ, СТОСОВНО ДО ЯКИХ ПРОВОДИТЬСЯ ДЕКЛАРАТИВНА ПРОЦЕДУРА:

  • споруди, побудовані за будівельним паспортом. Щоб здійснити їх введення в експлуатацію, потрібно заповнити декларацію (додаток 2 Порядку). Для об’єктів СС1 (незначні наслідки) документ слід оформляти вже згідно з додатком 3, того ж Порядку;
  • самобуд з визнаним правом власності. Стосовно до нього слід заповнювати декларацію, виходячи з положення 5, цього ж Порядку. Для об’єктів класу СС2 (середні наслідки) процедура отримання сертифіката є обов’язковим, як і для об’єктів СС3 (значущі наслідки). Займається видачею даного документа ДАБК, який в свою чергу керується додатком 9.

Що стосується дати введення будинку в експлуатацію, то нею вважається дата видачі сертифіката, або дата реєстрації.

декларація про введення в експлуатацію

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ

Введення в експлуатацію об’єкта, який був зведений за будівельним паспортом, або пов’язаний з незначними наслідками (СС1):

  • проведення технічної інвентаризації об’єкта з видачею технічного паспорта;
  • якщо на руках є судове рішення про визнання права власності, слід замовити технічну експертизу будинку (виконується при відсутності відповідних дозволів);
  • необхідно буде заповнити потрібну декларацію (додаток 2,3 або 5) і подати в ДАБК через відділення ЦНАП.

ДАБК реєструє в єдиному реєстрі декларацію протягом 10 днів робочих днів з дати прийняття (ця процедура безкоштовна). Або ж повертає відправнику письмову відмову від реєстрації, в таких випадках, якщо:

  • подача даних неповна або допущені неточності;
  • зведений об’єкт не відповідає документації на нього;
  • не дотримано (порушено) будівельні норми.

ОТРИМАННЯ СЕРТИФІКАТА І ВАРТІСТЬ

Якщо об’єкт відповідає класам наслідків СС2 і СС3, то для отримання сертифіката про підтвердження введення в експлуатацію буде потрібно:

  • в Акт про готовність об’єкта включити необхідну інформацію шляхом проведення інвентаризації;
  • скласти Акт згідно з додатком 9 Порядку та заповнити заяву згідно з додатком 8 цього ж Порядку;
  • подати ці документи в ДАБК (відправити листом) або при особисто в ЦНАП;
  • чекати рішення про видачу сертифіката (10 робочих днів).

Що стосується 4-го пункту, то при прийнятті рішення про видачу, співробітники ДАБК можуть призначити додаткові експертизи та технічний огляд будівлі, запросити будь-яку робочу документацію, оглядати об’єкт спільно з органами місцевого самоврядування і т.д.

Важливо відзначити, що при рішенні про видачу сертифіката, потрібно його сплатити (вартість різниться в залежності від класу наслідків).

Як ми змогли переконатися, введення в експлуатацію об’єкта нерухомості в Києві або будь-якої будівлі вимагає бездоганного знання законодавства.

Це досить складний і багатоступінчастий процес, який варто довірити професіоналам своєї справи.

Звернувшись в компанію ГлобалБуд Юкрейн здача будинку в експлуатацію в Києві і області пройде в бажані для замовника терміни.

Телефонуйте!

Зв’язатися з нами