Реєстрація нерухомості згідно з рішенням суду
Закон України регулює всі дії, що проводяться з рухомим та нерухомим майном. Відповідно до статті 182 Цивільного кодексу, право власності на нерухомість в обов’язковому порядку має бути зареєстроване у держреєстрі.
Один із документів, за допомогою якого можна підтвердити свої права на той чи інший об’єкт, може бути рішення суду. Інформація про це міститься у законі No 1952-IV від 01.07.2004 року.
Реєстрація права власності за рішенням суду в Києві є дуже складною процедурою, що має безліч підводних каменів, які тільки ускладнять процес.
Що дає реєстрація нерухомості за рішенням суду?
Природньо, таким чином вирішувати проблему реєстрації права власності потрібно не у всіх випадках, однак є низка причин, через які слід звернутися до суду за допомогою, наприклад:
- якщо право не визнається та не оспорюється іншими людьми;
- при втраті та крадіжці документів, що підтверджують реєстрацію.
У цій ситуації існує одне «але»: судове рішення про визнання вашої власності не має на увазі, що ви є законним власником. І, отже, ви не можете робити будь-які дії з житлоплощею за своїм рішенням. Наприклад, продати дане житло, подарувати, закласти під кредит тощо тепер не у вашій компетенції. Щоб зареєструвати майно, рішення суду має бути внесене до держреєстру прав власності.
Для того, щоб реєстрацію права власності за рішенням суду на будинок, квартиру або ділянку землі було завершено успішно, слід зазначити таку інформацію, як:
- адресу об’єкта, що реєструється;
- тип приміщення, наприклад, приватна садиба, виробниче приміщення, квартира в багатоповерховій будівлі, склад та інше;
- житлове приміщення чи нежитлове;
- загальна та житлова площа об’єкта;
- інформація про всі додаткові споруди. У випадку, якщо це окремий будинок, то слід описати літню кухню, душ, туалет і так далі.
При поданні позову в розділі клопотання слід зазначити всю інформацію, що є у вас, а також перевірити її у рішенні суду. Переконатися у правильності всіх документів на нерухомість, а також особистих документів слід уникнути повтору даної процедури. Так як навіть одна неправильно написана літера може повернути вас у вихідну точку, і реєстрацію за рішенням суду слід розпочати заново.
Реєстрація права власності за рішенням суду: який порядок дій
Якщо вам потрібно зареєструвати рішення суду, слід звернутися до нотаріуса чи держ. реєстратора. Для цього потрібно підготувати та надати такі документи, як:
- заяву на реєстрацію;
- рішення суду, яке набрало чинності і є документом, що підтверджує ваші права на нерухомість;
- копія паспорта та ІПН громадянина, який є заявником;
- техпаспорт на майно;
- квитанція, що свідчить про сплату збору;
- квитанція, яка підтверджує оплату, що стягується під час виписки з реєстру.
Якщо заяву подає уповноважена особа, а не власник, то слід надати ще один документ, що підтверджує його право представляти інтереси власника. Зазвичай це довіреність. Усі документи необхідно надати у паперовому та цифровому вигляді (скани оригіналів).
Після того, як нотаріус чи держ. реєстратор отримав пакет документів, він здійснює такі дії:
- реєструє заявку у загальній базі;
- робить скан-копії, якщо заявник надав лише паперові документи;
- фіксує порядок розгляду заявки виходячи з дати подання документів; — перевіряє документи щодо причин відмови на реєстрацію;
- якщо причин відмови немає, починає сам процес реєстрації;
- якщо у реєстрі є відкритий розділ – то вводить у нього інформацію чи створює новий;
- готує витяг з національного реєстру за формою, заявленою та сплаченою замовником.
Максимальний час, за якого реєструється право власності за рішенням суду, становить п’ять робочих днів.
Складнощі, які можуть виникнути
Саме рішення суду повинне містити всю необхідну реєстратору інформацію про майно. Крім цього, до його змісту має входити:
- інформація про те, кому визнати право власності;
- чи потрібна держ. реєстрація для цього об’єкта;
- дата, на яку рішення суду набуває законної сили.
Як показала практика, виконання цього процесу – це велика відповідальність. Також цей процес вимагає до себе особливої уваги для уникнення відмов та повторних процедур.
Багато судів можуть не вказати основні дані у своїх рішеннях, якщо це не перевірити. У зв’язку з цим за подальшого процесу реєстратор може відмовити у реєстрації права власності. Тому одна фраза може стати причиною відмови у реєстрації права власності за рішенням суду.
Щоб уникнути таких ускладнень, слід звернутися до перевірених фахівців компанії ГлобалБуд Юкрейн.
Дзвоніть!
Зв’язатися з нами
Часті питання - Реєстрація рішення суду
Один із документів, який може підтвердити право на нерухомість в Україні, – це рішення суду.
Щоб зареєструвати право власності на нерухомість за рішенням суду, необхідно подати позов до суду та вказати в ньому всю необхідну інформацію про об’єкт, таку як адресу, тип приміщення, площу об’єкта тощо. Після винесення рішення суду необхідно внести його до держреєстру прав власності.
Реєстрація нерухомості за рішенням суду допомагає у випадках, коли право на нерухомість не визнається або заперечується третіми особами, а також у разі втрати або крадіжки документів, що підтверджують реєстрацію.
Щоб уникнути повторної процедури реєстрації нерухомості за рішенням суду, слід перевірити всі документи на нерухомість та особисті документи на правильність. Навіть одна неправильно написана літера може призвести до того, що реєстрацію доведеться переробляти заново.
Для реєстрації права власності за рішенням суду в Києві необхідно підготувати заяву на реєстрацію, рішення суду, копію паспорта та ІПН громадянина, який є заявником, техпаспорт на майно, квитанцію, що свідчить про оплату збору, а також квитанцію, що підтверджує оплату, що стягується за виписку з реєстру.
Якщо заяву подає уповноважена особа, а не власник, слід надати довіреність, що підтверджує її право представляти інтереси власника.